Reference rodičů


Veronika

Tato škola naplňuje veškeré moje sny o vzdělávání. Až se mi kolikrát zasteskne při představě, že jsem něco takového nemohla jako dítě prožít.

Je pro mě důležité, aby byly moje děti šťastné a užili si období dětství naplno. Zároveň si moc přeji, aby z nich vyrostli slušní lidé, kteří budou umět v pohodě vycházet sami se sebou i se svým okolím. Mám pocit, že škola, do které moje dcera chodí, toto vše umožňuje. Mia se do školy těší a přesto, že rozhodně není ranní ptáče (spása je pro nás to, že škola začíná od devíti hodin) vždycky má nějaký silný motiv, daný den do školy jít a překonat nechuť k rannímu vstávání.

Já osobně si myslím, že nejlepší škola, je škola života a učit se cokoli "do zásoby" je nesmysl, přesto mě fascinuje a těší, jak Mia chodí ze školy nabytá novými vědomostmi a zaníceně pak doma diskutujeme o nejrůznějších tématech. I já sama, když se ve škole ráno zapomenu, bývám často vtažena do víru dění, a to se pak nemůžu odtrhnout a hltám zajímavé informace z úst pedagožek, s úžasem se zapojuji do nejrůznějších pokusů nebo obdivuji genialitu pomůcek, se kterými děti pracují. A musím přiznat, že spousta logických souvislostí, o nejrůznějších věcech mi dochází až teď v dospělém věku, právě díky tomu, jak jsou ve škole vysvětleny a podány.

Také jsem ráda, že je škola pouze tři dny v týdnu. Je pro mě totiž důležité, abychom jako rodina trávili více času spolu. Jsem zároveň fascinována, kolik jsou toho děti schopny se naučit, za tak krátký čas, a přitom mít pocit, že si ve škole pořád jenom hrají. Už mě pomalu i přestává překvapovat, když mi holčička z první třídy doma začne vysvětlovat, co to jsou to zájmena, jak funguje lidské srdce nebo si zpívá si vyjmenovaná slova po B.

Za mě má tato škola, i obě perfektní pedagožky, deset bodů z deseti. Protože si to prostě už nedokážu představit lépe. 


Jitka

Obdivuhodné porozumění dětské duši a nekonečná trpělivost průvodkyň, volnost vyjádření se, vedení dětí k řešení potíží a všímání si hezkých chvil, umění beze strachu chybovat atd. atd. je jen základ k tomu, aby mohli vstřebávat množství neuvěřitelně kreativně zpracovaných ukázek, které i v mých synech vzbuzují skutečný zájem! Doma si místo úkolů dohledáváme informace k věcem, které si přinesou ze školy, a zajímají je více do hloubky. Radost z učení byl pro mě dosud protimluv, rozhodně co se týká školních znalostí, zde se stává skutečností. Celý pobyt "ve škole" mají rádi. Škola má úplně jinou atmosféru i prostředí, než jsme zvyklí. Hudba a pohyb jsou součástí každého "učení". Pestrosti programu přidávají navíc někteří rodiče, kteří se připojují k průvodkyním s dalšími aktivitami pro děti, a také hry a pobyty v přírodě, kterých je během roku nespočet (mrkněte do fotogalerie).


Libor

Pro mě bylo zásadní jedno dopoledne, které jsem mohl s dětmi a Janou strávit ve škole.

Vlastně jsem se velmi rychle nechal pohltit a dopoledne si náramně užil. Pochopil jsem, že prioritou je vytvořit dětem prostředí, ve kterém se budou učit.

Připravené aktivity umožňují dětem učit se dovednostem: hledat a nacházet řešení, následně své naplánované kroky realizovat, rozhodovat se, hledat způsoby vzájemné spolupráce a komunikace, zažít pocit úspěchu/neúspěchu, orientovat se v různých způsobech, jak se ti druzí vztahují k úkolu, ke skupině, k sobě.

Sám jsem byl překvapem, jak bohaté zážitky si děti mohou odnést z jedné jediné aktivity. Taky jsem velmi rychle pochopil, že cílem není je zahltit informacemi "na sklad", ale probudit v nich touhu, aby ony samy lačnily po užitečných informacích, toužily se cvičit v dovednostech. Úžasná je ta možnost volby, kdy jdu zcela přirozeně za tím, co mě zajímá, co mě baví, kde uplatňuji svoje talenty. Ta energie se mi vrací a já další den chci do takové školy přijít znovu a zas!

Na Janu s Jarmilkou taková forma klade mnohem větší nároky (ve srovnání s frontální výukou), jako úplně zásadní vnímám přípravu aktivit a díky následným interakcím dětí i nutnost řešit rychle se měnící atmosféru a vztahy ve skupině.

Uvědomuji si, jak je těžké předat zážitky, které jsem tam získal. Takže už toho raději nechám a na závěr se podělím se svým pocitem, kdy jsem školu opustil a vrátil se z role dítěte do role dospělého.

Cítil jsem obrovskou vděčnost za to, že moje dcera má možnost volby. Možnost volby v tom, kolik, co, kdy a jak se bude učit. Ona když chce, tak dokáže cokoliv, když nechce tak s ní ani osvícený pedagog nehne.

Jsem rád, že ani moje dcera, ani kolegové pedagogové nejsou nuceni plýtvat svým časem a talentem!


Zuzana

Recenzi připravujeme 


Anna

Recenzi připravujeme


Honza

Recenzi připravujeme