Kdo za tím vším stojí?

Mgr. & MgA. Jana Mokrá
Průvodkyně
Od mala jsem chtěla být učitelka. Prohlásila jsem to, tuším,
někdy ve třetí třídě s tím, že: "budu učit jinak!"
Střední pedagogická a následně i vysoká pedagogická škola,
byla jasná volba. Na vysoké škole, kde jsem studovala přímo obor
učitelství pro první stupeň, jsem zjistila, že klasické
přístupy nejsou schopny naplnit mé ideály a vize o vzdělávání.
A tak jsem vystudovala ještě JAMU, obor dramatická výchova. Do
divadla a tance jsem se zamilovala, ale chuť učit, být v kontaktu
s dětmi i dospělými, mě nepřešla.
Vedla jsem kurzy, kroužky,
soubory, učila na základní umělecké škole. A když se blížil
rok, kdy měla moje dcera nastoupit do první třídy, bylo
rozhodnuto... bude domškolák. Jenomže mě učení prostě baví a
tak jsem k ní přibrala pár dalších dětí. A byla z toho
skupina. Ta se nejprve scházela u nás doma a v roce 2021 se z domškolácké skupiny stala oficiálně třídou ZŠ ZaHRAda se sídlem v Nedvědici. Na naší škole mám nejraději
to, že učení je neustálé objevování, že poznatky nejsou
finální a záleží na nás, s jakou chutí prozkoumáme kterou
oblast života.
- Učitelství pro 1. stupeň - speciální pedagogika
- Difa JAMU obor dramatická výchova
- Kurzy Montessori pedagogiky

Mgr. Jarmila Cvrkalová
Průvodkyně
K dětem jsem měla vždycky blízko. Jako animátor jsem jezdila na tábory už od puberty a moc mě to bavilo. Ačkoliv jsem neměla původně v plánu stát se pedagogem, nakonec se tomu za podpory řízení osudu stalo.
Několik let jsem učila na malotřídní škole a byla jsem tam spokojená, brala jsem to tak, že některé součásti školního vzdělávání jsou zkrátka nepříjemné, ale jinak to asi nejde. Potom se mi narodily děti a můj hodnotový systém se úplně přeskládal, postupně jsem začala zjišťovat, že už v tomto systému nemůžu fungovat.
Po určitém mezidobí jsem dostala nabídku přidat se k domškolácké skupině tady v Nedvědici a já jsem moc ráda využila možnost zkusit vzdělávat jinak… Díky mé velmi inspirativní kolegyni jsem konečně začala získávat návod jak "jinak" učit. A musím říct, že i pro mě bylo a je toto prostředí lékem na moje vlastní školní bolístky, ať už z mých školních let nebo z doby fungování v klasickém systému. A i když stále máme na čem pracovat, tohle vzdělávání mi dává hluboký smysl a věřím, že nejenom mně…
- Učitelství pro 1. stupeň
- Kurzy Montessori pedagogiky

Markéta Voláková
Speciální pedagožka
Po střední škole jsem si vybrala studovat pohádkovou kombinaci: výtvarnou výchovu a tělesnou výchovu. To mi umožnilo, se zlepšovat a získávat nové zkušenosti v obou oblastech. Po škole jsem nastoupila na pracovní pozici družinářky a zároveň jsem pomáhala vést různé sportovní kroužky, které mi umožnily pracovat s různými věkovými kategoriemi dětí.
Díky svým dětem jsem se začala více zajímat o Montessori principy a respektující styl výchovy. Po rodičovské jsem nastoupila sem do Jasanu, kde jsou mi velkou inspirací mé kolegyně a chtěla bych se dál rozvíjet a vzdělávat ve speciální a Montessori pedagogice.
- Univerzita Hradec Králové - Učitelství pro střední školy tělesná výchova, výtvarná výchova

Petra Smejkalová
asistentka

Lea Šulcová
angličtina

Veronika Hajníková
družina
Vystudovala jsem etnologii na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Absolvovala jsem montessori kurz pro učitele se Zuzanou Prémou. Absolvovala jsem cyklus kurzů "Výchova bez poražených" se Zuzanou Škyříkovou.
