Kdo za tím vším stojí?

 

Mgr. & MgA. Jana Mokrá

Průvodkyně

Od mala jsem chtěla být učitelka. Prohlásila jsem to, tuším, někdy ve třetí třídě s tím, že: "budu učit jinak!" Střední pedagogická a následně i vysoká pedagogická škola, byla jasná volba. Na vysoké škole, kde jsem studovala přímo obor učitelství pro první stupeň, jsem zjistila, že klasické přístupy nejsou schopny naplnit mé ideály a vize o vzdělávání. A tak jsem vystudovala ještě JAMU, obor dramatická výchova. Do divadla a tance jsem se zamilovala, ale chuť učit, být v kontaktu s dětmi i dospělými, mě nepřešla.

Vedla jsem kurzy, kroužky, soubory, učila na základní umělecké škole. A když se blížil rok, kdy měla moje dcera nastoupit do první třídy, bylo rozhodnuto... bude domškolák. Jenomže mě učení prostě baví a tak jsem k ní přibrala pár dalších dětí. A byla z toho skupina. Ta se nejprve scházela u nás doma a v roce 2021 se z domškolácké skupiny stala oficiálně třídou ZŠ ZaHRAda se sídlem v Nedvědici. Na naší škole mám nejraději to, že učení je neustálé objevování, že poznatky nejsou finální a záleží na nás, s jakou chutí prozkoumáme kterou oblast života.

  • Učitelství pro 1. stupeň - speciální pedagogika
  • Difa JAMU obor dramatická výchova
  • Kurzy Montessori pedagogiky  

Mgr. Jarmila Cvrkalová

Průvodkyně

K dětem jsem měla vždycky blízko. Jako animátor jsem jezdila na tábory už od puberty a moc mě to bavilo. Ačkoliv jsem neměla původně v plánu stát se pedagogem, nakonec se tomu za podpory řízení osudu stalo.

Několik let jsem učila na malotřídní škole a byla jsem tam spokojená, brala jsem to tak, že některé součásti školního vzdělávání jsou zkrátka nepříjemné, ale jinak to asi nejde. Potom se mi narodily děti a můj hodnotový systém se úplně přeskládal, postupně jsem začala zjišťovat, že už v tomto systému nemůžu fungovat.

 Po určitém mezidobí jsem dostala nabídku přidat se k domškolácké skupině tady v Nedvědici a já jsem moc ráda využila možnost zkusit vzdělávat jinak… Díky mé velmi inspirativní kolegyni jsem konečně začala získávat návod jak "jinak" učit. A musím říct, že i pro mě bylo a je toto prostředí lékem na moje vlastní školní bolístky, ať už z mých školních let nebo z doby fungování v klasickém systému. A i když stále máme na čem pracovat, tohle vzdělávání mi dává hluboký smysl a věřím, že nejenom mně…

  • Učitelství pro 1. stupeň

  • Kurzy Montessori pedagogiky


Mgr. Markéta Voláková 

Speciální pedagožka

Již jako malá jsem tíhla k výtvarné tvorbě a především ke kresbě. Zároveň jsem ráda sportovala. Umění a sport se stal součástí mého každodenního života.

Po střední škole jsem si vybrala studovat pohádkovou kombinaci: výtvarnou výchovu a tělesnou výchovu. To mi umožnilo, se zlepšovat a získávat nové zkušenosti v obou oblastech. Po škole jsem nastoupila na pracovní pozici družinářky a zároveň jsem pomáhala vést různé sportovní kroužky, které mi umožnily pracovat s různými věkovými kategoriemi dětí.

Díky svým dětem jsem se začala více zajímat o Montessori principy a respektující styl výchovy. Po rodičovské jsem nastoupila sem do Jasanu, kde jsou mi velkou inspirací mé kolegyně a chtěla bych se dál rozvíjet a vzdělávat ve speciální a Montessori pedagogice.

  • Univerzita Hradec Králové - Učitelství pro střední školy tělesná výchova, výtvarná výchova

Petra Smejkalová

asistentka

Jistě jsem někdy zatoužila být učitelkou, ale zatím jsem ji nevystudovala. Nejvíce mě na studiu odrazoval tehdejší přístup k výuce, ale i dětem. Tudíž jsem šla jinou cestou. 

Zato teď se mi učení a přístup k dětem líbí moc! Čas strávený s dětmi mě nepřestává bavit. Jejich energie, fantazie, zvídavost a chuť se učit je čarovná.

Sama mám tři děti a nebaví mě to s nimi o nic méně, nežli kdysi s těmi půjčenými. Každý den v jejich přítomnosti je vzácný, mnohdy náročný, ale přesto báječný. Moji velkou láskou je současná, ale i ta antikvariátní dětská literatura, zahrada, příroda, pečení dobrůtek a kreslení. 


Mgr. & Mgr. Lea Šulcová

angličtina

Už při volbě střední školy jsem si uvědomila, že práce s dětmi je cesta, kterou chci kráčet. Působila jsem jako učitelka v mateřské škole, později jsem se podílela na otevření bilingvální školy s výukou v anglickém jazyce Galileo school, kde jsem jako učitelka pracovala šest let. V naději najít spřízněný prostor na rozvoj dětí i sebe jsem učila v malotřídní škole, až jsem se konečně dostala do Jasanu.

Po střední pedagogické škole jsem studovala na Pedagogické fakultě Univerzity Komenského v Bratislavě, dále jsem vystudovala Speciální pedagogiku pro žáky s SVP a pedagogiku předškolního věku a učitelství pro 1. stupeň základních škol na Fakultě pedagogických věd ve Vratislavi.

V neposlední řadě jsem ve Velké Británii úspěšně absolvovala certifikované jazykové zkoušky na University of Cambridge a získala Certificate in Advanced English.

Také miluji zvířata, mám ráda hudbu a zpěv. Mezi mé zájmy patří chov zvířat, sběr bylin a věnuji se i tréninku dětí (i koní) v jezdeckém kroužku.  


Bc. Veronika Hajníková

družina

Jsem máma, hudebnice, skladatelka, zahradnice. Baví mě tančení, zpívaní, práce na zahradě, hraní na kytaru a ukulele, dovednosti v přírodě, kolektivní hry, šifrování a spousty dalších věcí, které si hodlám s dětmi v družině pořádně užít.

Vystudovala jsem etnologii na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Absolvovala jsem montessori kurz pro učitele se Zuzanou Prémou. Absolvovala jsem cyklus kurzů "Výchova bez poražených" se Zuzanou Škyříkovou.  

A CO TEĎ?

Potřebujete poradit,
chcete se za námi přijít podívat?