Kdo jsme
Sídlíme v Nedvědici a jsme odloučená třída
Základní školy ZaHRAda z Tišnova.
Učíme se Montessori metodou ve smíšené skupině maximálně 23 dětí od 1. do 5. třídy. Pracujeme ve dvou oddělených učebnách nebo na naší vlastní zahradě.
Výuka u nás probíhá v 5 dnech, kdy pondělky a pátky věnujeme venkovnímu učení, výpravám a jiným projektům. V úterý, ve středu a ve čtvrtek se děti učí ve škole.
RODINNÉ PROSTŘEDÍ
PRAKTICKÁ VÝUKA
SEBEŘÍZENÉ VZDĚLÁVÁNÍ
NAŠE FILOZOFIE
Co nás inspiruje
My a Montessori
Montessori nás inspirovalo k učení se o chápání souvislostí vesmíru, světa, přírody a člověka. Vnímáme, jak citlivě a efektivně je vypracována metodika v oblasti jazyka, matematiky a kosmické výchovy a s radostí využíváme Montessori pomůcky k praktickému a hravému učení.
Sebeřízené vzdělávání
Nepotlačujeme vnitřní motivaci vnějším hodnocením. Vedeme děti k tomu, aby si všímaly svých fascinací, své práce a vlastních pokroků. Děti mají vzdělávání z velké části ve vlastních rukách a mohou se rozhodnout čemu budou svou energii věnovat. K tomu nám také slouží způsob, jakým děti svou práci hodnotí.
Škola pro život
Učení se snažíme maximálně propojovat s reálným životem. Propojujeme předměty a poznatky aplikujeme do běžného života. Nacházíme uplatnění vlastních dovedností a vědomostí v praxi.
Učení v přírodě
Nacházíme příležitosti, jak se učit venku, jak se učit o přírodě v přírodě. Vnímáme životní cykly, změny v krajině, zkoumáme a objevujeme. Příroda je nejlepší laboratoří a nekonečným zdrojem otázek i odpovědí.
Kapacita
23 žáků od 1. do 5. třídy (první stupeň).
Tým
4 stálé pedagožky,asistentka, družinářkalektoři
externích kroužků.
Výuka
5 dnů v týdnu výuka
z toho 2 dny venkovní učení, výpravy a projekty.
z toho 2 dny venkovní učení, výpravy a projekty.
Zázemí
V Nedvědici v budově Školy Jasan 2 učebny, šatna, zahrádka.
Sebeřízené
vzdělávání
Montessori, učení venku, škola hrou, respektující přístup, praktická výuka.
REFERENCE
Jak jsou spokojení rodiče
Veronika
Tato škola naplňuje veškeré moje sny o vzdělávání. Až se mi kolikrát zasteskne při představě, že jsem něco takového nemohla jako dítě prožít.
Libor
Pro mě bylo zásadní jedno dopoledne, které jsem mohl s dětmi a Janou strávit ve škole. Vlastně jsem se velmi rychle nechal pohltit a dopoledne si náramně užil.
Jitka
Obdivuhodné porozumění dětské duši a nekonečná trpělivost průvodkyň, volnost vyjádření se, vedení dětí k řešení potíží a všímání si hezkých chvil...